Verbreding van de A27/A1

Aanpassing aansluiting Utrecht-Noord - knooppunt Eemnes - aansluiting Bunschoten-Spakenburg

 

Op de A1 en A27 staan ’s ochtends en ’s avonds regelmatig files. Naar verwachting verslechtert de verkeerssituatie als we niets doen. Daarom verbreden we de A27 en A1 tussen Utrecht-Noord, knooppunt Eemnes en aansluiting Bunschoten-Spakenburg. Zo kan het verkeer sneller doorrijden en is de regio Utrecht en Amersfoort beter bereikbaar. 3Angle, een aannemerscombinatie die bestaat uit Heijmans, Fluor en 3i Infrastructure, voert de werkzaamheden uit in opdracht van Rijkswaterstaat.

 

De verbreding van de A27/A1 is een traject van circa 23,5 km. De belangrijkste maatregelen gebeuren op het traject Utrecht-Noord – Knooppunt Eemnes (A27) en op het traject Knooppunt Eemnes – aansluiting Bunschoten-Spakenburg (A1). Op het eerste traject gaat de A27 van 2x2 naar 2x3 rijstroken, op het tweede traject gaat de A1 van 2x2 naar 2x4 rijstroken. Ook passen we de aansluitingen Hilversum en Bilthoven aan.

 

Vanuit het project A27/A1 hebben we drie ambities: aandacht voor weggebruikers, omgeving en natuur.

 

 

De verbreding A27/A1 in 5 minuten


Nieuws